Czytałem na forum o zaślepianiu EGR-u zastanawiam sie nad tą zmianą w swoim ASV i mam tytanie czy zaślepienie EGR-u w silniku ASV(110km 2004r.) udało sie komuś bez żadnych problemów (typu błędy itd...)...
A tak przy okazji że jestem na forum to mam jeszcze jedno pytanie:co może być za przyczyna jeśli dodam gazu tak do 2400 obr i puszcze pedał gazu to przy spadku obrotów słychać w taki odgłos jakby turbina zaczepiała o coś najgłośniejszy odgłos jest jak silnik ma temperaturę około 90C??????????????? Dodam że czyściłem N75 i N18.Po tym zabiegu pracuje bardzo ładnie silniczek ale pozostał ten dziwny odgłos. Przy wyższych obrotach tego prawie nie słychać.
Proszę kolegów bardziej doświadczonych o wskazówki. MUSZĘ przyznać że z tego forum wiele ciekawych rzeczy się dowiedziałem. Niektóre wyjaśnienia problemów zamieszczone na tym forum pomogły mi w naprawie mojej Skodzianki...
A tak przy okazji że jestem na forum to mam jeszcze jedno pytanie:co może być za przyczyna jeśli dodam gazu tak do 2400 obr i puszcze pedał gazu to przy spadku obrotów słychać w taki odgłos jakby turbina zaczepiała o coś najgłośniejszy odgłos jest jak silnik ma temperaturę około 90C??????????????? Dodam że czyściłem N75 i N18.Po tym zabiegu pracuje bardzo ładnie silniczek ale pozostał ten dziwny odgłos. Przy wyższych obrotach tego prawie nie słychać.
Ponoc to TTTM :? tez to mam u siebie jak i jeszcze paru klubowiczów.
Z tego co pamiętam to min. KarolZ z tym tematem walczył i nic nie wskórał, poszukaj na forum.
tak wszystkie ASV mają,z tego co się dowiedziałem to w ten sposób wychamowuje turbina
(taki dziwny odgłos jak by coś ocierało),pierwsza moja myśl jak to u siebie usłyszałem myślałem że to w skrzyni łożyska się wysypują,(wałkowane to już było na forum),ale nie ma co panikować TTTM :? .
Odnośnie zaślepienia EGR-u u mnie żadnych problemow nie bylo, błedow też brak a zrobilem od tego czasu ok 20 tys. Tak więc do dzieła
Co do tego dźwięku przy spadku z obrotow, to u siebie też tak mam.Nie jest to bardzo słyszalne, ale jednak jest. Tak jak kolega wyżej pisał było o tym na forum sporo m.in tutaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=604
Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
To,że silnik oddycha czystym powietrzem ogolnie chodzi o ekologie i stąd recyrkulacja spalin. W rzeczywistości silnik tylko sie zamula nagarem i innym świństwem :| Zaślepić i serducho od razu lepiej sie poczuje :wink:
Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Po tym jak mi wyskoczył przewód podciśnienia z EGR-a to zapaliła się kontrolka silnika, podobno silniki ASV wymagają jakiś zmian w komputerze po zaślepieniu EGR. (poprawcie jeśli się mylę).
A EGR jest po to aby silniki spełniały normy europejskie emisji spalin. N18 reguluje powtórne dozowanie spalin do cylindrów, przez co spada temp spalania, i ograniczona jest emisja tlenków azotu (dają one charakterystyczny ostry zapaszek po odpaleniu silnika)
Silnik może normę i spełnia ale cały układ sprawia dużo problemów ( szlam na zaworze EGR, niedomagania zaworu N18,wymiany uszczelek między EGR a kolektorem, zafajdany kolektor dolotowy) ASO do czasu jak masz gwarancję będzie Ci wciskać, że to norma, po czym jak Ci się skończy - to nagle uznają, że trzeba wymienić zawór, wyczyścić dolot...itd = 1000zł. (znam to z autopsji). Dużo ludzi zaślepia i sobie chwali. Pozdrawiam
Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
________________________________________
Po tym jak mi wyskoczył przewód podciśnienia z EGR-a to zapaliła się kontrolka silnika, podobno silniki ASV wymagają jakiś zmian w komputerze po zaślepieniu EGR. (poprawcie jeśli się mylę).
Po tym jak mi wyskoczył przewód podciśnienia z EGR-a to zapaliła się kontrolka silnika, podobno silniki ASV wymagają jakiś zmian w komputerze po zaślepieniu EGR. (poprawcie jeśli się mylę).
U mnie takiej potrzeby nie było
Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
A tak przy okazji że jestem na forum to mam jeszcze jedno pytanie:co może być za przyczyna jeśli dodam gazu tak do 2400 obr i puszcze pedał gazu to przy spadku obrotów słychać w taki odgłos jakby turbina zaczepiała o coś
tez tak miałem,fachman zamknął w programie egr do 1500obr.i nastała cisza.
Hmm, raczej jestem wrażliwy na niepokojące i dziwne dźwięki w aucie ale w moim ASV jakoś nic takiego o czym piszecie mnie nie zaniepokoiło lub zaintrygowało. Na jakim biegu mam zrobić te 2400 i puścić gaz ? Napiszcie to popróbuję i może coś uda mi się usłyszeć. No bo skoro TTTM ....
Tomex
"Na jakim biegu mam zrobić te 2400 i puścić gaz ?"
Wystarczy jak dodasz gazu (na 2500obr.) na biegu jałowym, to przy spadku obrotów słychać ten dźwięk... zwłaszcza jak masz otwarte drzwi (lewe z przodu) to lepiej słychać
[ Dodano: Wto 08 Kwi, 08 19:56 ]
Mam pytanie do handzol, "tez tak miałem,fachman zamknął w programie egr do 1500obr.i nastała cisza."
czy możesz coś więcej napisać na temat tego zabiegu - czyli czy nie było skutków ubocznych po tej zmianie w Twoim autku????????????????
[ Dodano: Wto 08 Kwi, 08 20:04 ] handzol,
Mam pytanie do handzol,
"tez tak miałem,fachman zamknął w programie egr do 1500obr.i nastała cisza."
czy możesz coś więcej napisać na temat tego zabiegu - czyli czy nie było skutków ubocznych po tej zmianie w Twoim autku????????????????
miałem tak że jak silnik schodził z obrotów to wydawał taki dzwiek jak by coś obcierało.Na diagnozie wyszło że egr dawał za dużo do dolotu.Skutków ubocznych brak.
Komentarz